Header telefon meny 2

Köpvillkor

För att handla i Webbshopen måste våra Köpvillkor godkännas av kunden. Att godkänna innebär att man har läst, förstått och förbinder sig att följa nedanstående villkor. Det innebär också att du godkänner vår integritetspolicy och GDPR, som redovisas här nedan.
För mer information om våra fraktalternativ, se under fliken "FRAKT".

Bild: uncommonobjects.com
Bild: uncommonobjects.com

Insamling av information och kunddata
För mer information om vår Integritetspolicy & GDPR tryck på knappen nedan.
Informationen öppnas i ett nytt fönster.

ALLMÄNT:

  • Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms, för närvarande 25%
  • När det gäller garantier och öppet köp så följer BALI Distans- och Hemförsäljningslagen. du kan alltid begära öppet köp när du handlar i fysiska butiken.
  • För att handla hos oss måste man ha fyllt 18 år.
  • Vänligen observera att det inte alltid går att återge färg och storlek exakt på foton i en webbutik. Färgernas nyans kan skilja sig mellan olika webbläsare, skärmar och datorer. Varor kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, så vänligen läs måttangivelserna noggrant i produkttexten.
  • De mått som anges avser yttermått, taget på bredaste/längsta/högsta ställe.
  • De flesta varor säljs styckvis. Det innebär att även om en bild kan visa flera varor så säljs de separat, OM det inte specifikt står att just den varan säljs som par eller i set.
  • Alla varor som går att lägga i varukorgen ska finnas på  lager, vi reserverar oss dock för tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo samt slutförsäljning. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel eller bortfallen text.


BETALNINGSSÄTT:
BALI erbjuder ett flertal olika betalninssätt för trygg e-handel. Vi samabetar med Payson som tillhandahåller säkra betalningssätt över nätet via kort, internetbank eller faktura.

Följande betalningssätt är möjliga:

- Kort- eller Direktbetalning via svenska Payson. Kostnad 0 kr
VISA, MasterCard eller direktbetalning från kundens bankkonto hos Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank.

- Betalning till BALIs bankgiro. Kostnad 0 kr
Betala till vårt bankgiro 5504-7567. Vid betalning till bankgiro måste kundens För- och Efternamn anges på själva inbetalningen. Kunden ansvarar själv för att bankgiro-inbetalningen är rätt märkt, vi har ingen möjlighet att skicka ordern om inte namnet skrivs in korrekt. Det kan ta upp till tre arbetsdagar innan betalningen syns på vårt konto.

-Betalning via SWISH.
Swisha till vårt nummer: 1230230581.
Kostnad 0 kronor. Ange för och efternamn på betalningen!

- Betalning mot Payson faktura. Kostnad 29 kr
För att använda denna tjänst måste kundens personnummer anges. Förutsättning för att man som privatperson ska kunna handla mot faktura är att man är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och har fyllt 18 år. Observera att leverans endast sker till den adress där du är folkbokförd.
Fakturan skickas till kunden via e-post.
Väljer du faktura får du också möjligheten avv välja RÄNTEFRI DELBETALNING:
tillkommer då en uppläggningsavgift om 95:- för 3 månader, 195:- för 6 månader, och 295:- för 12 månader.

-Betalning på plats; kort, kontant eller med swish.



LEVERANSVILLKOR:

Leveranssätt (För mer information om fraktalternativen, se fliken "FRAKT")

  • Vid val "Avhämtning hos BALI"  avhämtas varorna inom 2 veckor från det att beställningen är bekräftad. När du hämtar i butiken, kan du betala på plats med kort, swish eller kontant.
  • Vid val "Hemkörning område 042" gäller detta området med riktnummer 042 och kostar 550 kr. 
    Om det går att köra in varorna med kärra går det i regel att få hjälp med inbärningen.
    Hemkörning utanför områden med riktnummer 042 sker upp till en radie av 10 mil, då med en tilläggskostnad på 50 kr/mil. Kontakta oss (info@bali.se) efter köp för att få en prisberäkning samt för att komma överens om leveransdatum och tid.
     
  • Vid val "DHL"
    Hur varorna levereras är beroende av försändelsens vikt och storlek. Vid mindre försändelser använder vi oss av DHL Service Point där paketet  hämtas ut av kunden på närmaste utlämningsställe (för att hitta ditt närmaste DHL utlämningsställe klicka här ). 

    Vid större försändelser används DHL Paket-service som levererar minst fram till kundens egen tomtgräns eller dörr. Om kunden vill ha hjälp med inbärning av leveransen går detta att ordna med DHL för en extra avgift.  Det är viktigt  att tala om detta direkt vid köp för att vi ska kunna beställa inbärning i samband med leveransordern. BALI skickar då ett prisförslag till kunden för godkännande. Vid godkännande från kunden beställs leveransen när extraavgiften för inbärning är BALI tillhanda.


Outlöst paket - DHL
Om kunden av någon anledning inte hämtar ut sin beställda försändelse från DHL och paketet sänds i retur av fraktbolaget förbehåller vi oss rätten att debitera kunden minst 400 kronor eller den faktiska kostnaden för frakten. Vi skickar då ut en räkning/faktura till kunden som ska betalas inom 15 dagar netto.
 
Leveranstid

  • Varorna packas och skickas så snabbt som möjligt, vanligtvis inom ett par dagar.
  • Vid Hemkörning kontaktar Bali kunden för att komma överens om lämplig dag och tid.
  • Leveranstider kan variera och kan ta upp till 2-3 arbetsdagar beroende vart ordern ska skickas.
  • Vid leveransförseningar har kunden rätt att häva köpet. Meddela oss i så fall omgående via mail.
  • Vi friskriver oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
 

REKLAMATION & ÅNGERRÄTT:

Skadat gods
Vid skador på vara eller emballage, ska detta anmälas direkt när försändelsen tas emot. Om skadan inte upptäcks förrän vid hemkomst, meddela oss via e-mail omgående till info@bali.se . Detta ska vara gjort inom 5 dagar från det att ordern har mottagits.

Reklamation
För att reklamera en defekt artikel måste kunden kontakta oss via e-post info@bali.se 
Spara orginalemballaget och betalningsbekräftelsen.

Ångerrätt
BALI tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal.

  • Som konsument har du rätt att ångra eller byta din vara inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen.
  • Om du ångrar ditt köp står du själv för fraktavgifter tur & retur, och transportrisker. Innan du returnerar ditt paket kontakta oss via email: info@bali.se för information om hur du ska gå tillväga.
  • För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin orginalförpackning. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde (exkl. fraktbeloppet). Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
  • Om du ångrar din beställning innan leverans har skett, måste ordern ångras skriftligen, avbeställningar via telefon godkänns inte.


Återbetalningar
Återbetalningar sker till kundens bankkonto eller enligt överrenskommelse. Inbetalning sker inom 3 arbetsdagar från vi mottagit returen och godkänt den.